'
Plateste cu cardul online si beneficiaza de Livrare Gratuita in easybox*

Cum să vă diagnosticați mașina în funcție de culoarea fumului de evacuare

Cum să vă diagnosticați mașina în funcție de culoarea fumului de evacuare

Unul dintre semnele care indică un disfuncționament al motorului și a sistemelor conexe este fumul din gazele de eșapament. Multe probleme pot fi diagnosticate în funcție de culoarea și structura sa. În acest articol, vă vom spune ce culori poate avea fumul de eșapament, precum și motivele apariției sale.

DE CE MAȘINA MEA SCOTEȘTE FUM CÂND O PORNESC?

Dacă fumul motorului este emis doar la pornire, în special în condiții de climă rece sau uscată, și dispare odată ce motorul s-a încălzit, acest lucru nu indică o defecțiune, deoarece condensarea se evaporă din sistemul de eșapament în acest mod.

DE CE IES GAZE DE EȘAPAMENT ALB DIN TUB?

Dacă fumul din gazele de eșapament nu dispare după ce unitatea de putere s-a încălzit și acest lucru se întâmplă în condiții de climă uscată și caldă, acest lucru indică intrarea apei în motor. De obicei, acest lucru se întâmplă în două moduri: fie când se amestecă cu lichid de răcire, ceea ce indică pierderea etanșeității garniturii de chiulasa sau a sistemului de răcire, fie împreună cu combustibilul dacă este de proastă calitate.

Cum să eliminați fumul alb din gazele de eșapament?

Urmăriți pașii următori:

  1. Verificați nivelul de lichid de răcire din rezervor. O scădere semnificativă a nivelului său indică pierderea etanșeității sistemului de răcire.
  2. Inspetați compartimentul motorului: adesea, pot fi detectate scurgeri la joncțiunea dintre blocul motor și chiulasa.
  3. Observați rezervorul de lichid de răcire. Prezența uleiului în el este un semn indirect că a avut loc pierderea etanșeității garniturii de chiulasa și, împreună cu apariția fumului alb, ar putea indica intrarea lichidului de răcire în camerele de ardere ale motorului.
  4. Verificați orificiul de umplere al uleiului. Nu ar trebui să fie spumă albă în el.
  5. În cazul în care este detectat cel puțin unul dintre semnele de mai sus, duceți mașina la un service pentru a fi diagnosticată profesional. În cadrul procesului de reparație, va fi necesar să înlocuiți garnitura de chiulasa și, probabil, să rectificați suprafețele de contact ale blocului motor și ale chiulasei.
  6. Dacă nu există probleme cu sistemul de răcire, încercați să alimentați într-o altă benzinărie sau stație de serviciu.
  7. Verificați etanșeitatea rezervorului de combustibil. Dacă este necesar, asigurați-vă că este reparat sau înlocuit.

DE CE IESE FUM NEGRU DIN MAȘINA MEA?

Fumul negru dens care provine din tubul de eșapament este un semn al unei amestecuri prea bogate de aer și combustibil. Acest lucru poate fi cauzat de obstrucționarea unui filtru de aer, ceea ce duce la furnizarea unei cantități mai mici de aer către motor, sau de defecțiuni ale pompei de combustibil sau regulatorului, care conduc la o creștere a presiunii în linia de combustibil.

Dacă observați vreo problemă, urmați următorii pași:

  1. Măsurați presiunea sistemului de combustibil cu un manometru.
  2. Verificați injectoarele. Utilizați un multimetru pentru a măsura rezistența lor și comparați valorile obținute cu valorile nominale. Pentru un diagnostic mai detaliat, care ar trebui efectuat folosind un dispozitiv special, duceți mașina la un service mecanic.
  3. Asigurați-vă că senzorii de oxigen funcționează corect. În primul rând, verificați dacă senzorii sunt bine conectați la terminale. Curățați terminalele dacă este necesar. Demontați piesa și inspectați-o. Prezența depozitelor în tubul protector al componentei indică necesitatea înlocuirii acestuia.
  4. Porniți aprinderea. Conectați sondele multimetrului la circuitul de încălzire al senzorului de oxigen. Tensiunea ar trebui să fie de 12 V.
  5. Conectați sondele la cablul de semnal și la masă pe șasiu. Citirea afișată pe multimetru ar trebui să fie de 0,45 V.
  6. Decuplați conectorul dispozitivului. Măsurați rezistența între terminalele încălzitorului. Lecturile pot varia în funcție de tipul de senzor, dar acestea nu trebuie să depășească 2-10 ohmi.
  7. Instalați senzorul nou în locul celui defectuos.
  8. Dacă sunteți posesorul unei mașini diesel, inițiați modul de regenerare a filtrului de particule diesel.
  9. În vehiculele diesel, un filtru de particule obstruat poate fi cauza fumului negru dens.

DE CE IESE FUM ALBASTRU DIN EȘAPAMENTUL MEU?

Prezența fumului albastru în eșapament indică intrarea uleiului în camerele de ardere. Acest lucru se datorează în general uzurii pieselor din grupul cilindru-piston, lipirii inelelor pistonului, distrugerii garniturilor tijei supapei și utilizării uleiului cu o vâscozitate inadecvată.

Iată ce trebuie să faceți:

  1. Asigurați-vă că utilizați uleiul corect în sistemul de lubrifiere. Dacă nu este cazul, înlocuiți-l, clătind sistemul în acest scop.
  2. Măsurați compresia în cilindrii motorului. Dacă aceasta este insuficientă, va exista o pierdere de etanșeitate în camerele de ardere. Va fi necesar un diagnostic mai detaliat.
  3. Duceți mașina la service-ul mecanic: situația în care mașina scoate fum albastru este adesea un semn al unei revizii iminente a motorului. Aceasta nu poate fi realizată fără ajutorul specialiștilor.

Concluzie

Fumul emis din tubul de eșapament în majoritatea cazurilor indică defecțiuni în diverse sisteme ale vehiculului. Nu trebuie să neglijați acest semnal. În cele din urmă, cu cât rezolvați mai repede problema care cauzează defecțiunea, cu atât mai mic va fi prejudiciul adus mașinii dumneavoastră.

Suport clienti Luni - Vineri : 9:00-17:00

0722100818 0729953881 vanzari@autoscan.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!