'
Plateste cu cardul online si beneficiaza de Livrare Gratuita in easybox*

Oglinzile laterale: cate tipuri de oglinzi sunt si ce face fiecare?

Oglinzile laterale: cate tipuri de oglinzi sunt si ce face fiecare?

Oglinzile laterale de pe automobile sunt simplu și pur și simplu componente standard de siguranță. Cu toate acestea, inițial, mașinile nu erau echipate cu oglinzi, conceptul de depășire nefiind încă dezvoltat. Atunci când numărul de vehicule circulante era redus la doar câteva zeci sau sute, oglinzile nu păreau necesare. Cu toate acestea, odată cu proliferarea mașinilor și explozia revoluției industriale, accidentele auto au devenit tot mai frecvente.

Chiar și primul automobil produs în masă, Ford Model T, nu a fost inițial echipat cu oglinzi laterale. Peste 50.000 de unități au ieșit de pe linia de producție fără oglinzi, ulterior fiind dotate cu o oglindă pe partea stângă în fabrică, iar proprietarii existenți puteau achiziționa una aftermarket. De atunci și până în prezent, mașinile au evoluat pentru a avea trei oglinzi - două laterale și una retrovizoare. Oglinzile laterale sunt mult mai complexe și mai variate decât acum 100 de ani.

Oglinzile de pe mașini nu sunt proiectate în primul rând pentru design sau aerodinamică. Ele au fost introduse pentru siguranță, pentru a permite șoferului să observe dacă se apropie o altă mașină din spate și pentru a putea efectua mișcări fără riscul de a lovi alt vehicul, fie în timpul schimbării direcției de mers, fie în timpul depășirii sau la parcarea mașinii. Inițial, până în anii '90, legea nu cerea ca producătorii auto să echipare mașinile cu două oglinzi laterale - una pe partea șoferului. Cu toate acestea, după 1993, legea a devenit obligatorie, cerând ca mașinile să fie echipate cu două oglinzi laterale, una pe fiecare parte.

Primele oglinzi laterale erau semi-fixe, asemănătoare celor de pe Dacia, fiind reglabile doar din exterior. Ulterior, au apărut oglinzile reglabile din interior, manuale, utilizând pârghii sau cabluri. Cele mai moderne, precum cele predominant utilizate în prezent, dispun de reglaj electric. Acestea includ un mic motor în fiecare oglindă, amplasat în spatele sticlei, care ajustează pe 4 axe unghiul sticlei pentru a obține cea mai bună vizibilitate pentru șofer.

În plus față de modul de reglare, oglinzile laterale pot varia și în alte aspecte. De exemplu, există oglinzi simple sau încălzite. În mod practic, oglinzile încălzite se dezaburesc ușor prin apăsarea unui buton, fie un buton dedicat fie cel de dezaburire a lunetei, pentru a preveni depunerea gheții și pentru a usca apa.

Un alt criteriu important este cel al reflexiei, dacă oglinzile sunt simple sau heliomate. Oglinzile pot fi heliomate static sau electronic, adică dispun de un senzor care, atunci când detectează faruri puternice sau un fascicul de lumină, reduce temporar reflexia pentru a preveni orbirea șoferului, similar oglinzilor retrovizoare interioare.

De asemenea, o oglindă poate îndeplini mai multe funcții. De exemplu, poate fi o oglindă care include o parte curbă pentru a acoperi unghiul mort. O astfel de oglindă cu zonă curbă acoperă punctele oarbe pentru a asigura un nivel crescut de siguranță. O evoluție a acestui tip de oglindă curbă este senzorul cu cameră care se activează când un vehicul intră în unghiul mort, avertizând șoferul să nu efectueze o manevră de depășire.

Aceste inovații în designul și funcționalitatea oglinzilor laterale au adus contribuții semnificative la siguranța și confortul conducătorilor auto.
 

În concluzie, oglinzile laterale pot fi fie rabatabile, fie manuale. Există și varianta oglinzilor laterale rabatabile electronic, care se pliază automat la parcarea mașinii, prevenind astfel potențiale accidente cu bicicliști sau pietoni în timpul manevrelor de parcare. În caz contrar, oglinzile laterale pot fi rabatate manual.

În ultimul an, a apărut o inovație în ceea ce privește oglinzile laterale. Mai degrabă decât oglinzi tradiționale, aceasta este o invenție inedită care are potențialul de a revoluționa funcționalitatea oglinzilor laterale. Această nouă tehnologie constă în ecrane amplasate în interiorul ușilor mașinii, care afișează imagini din spatele mașinii captate de camere video. Un avantaj major al acestor ecrane este posibilitatea de a afișa mai multe informații și de a le personaliza. Fiabilitatea acestei inovații rămâne de văzut pe măsură ce aceasta va fi utilizată în timp.

Pe scurt, acestea sunt tipurile de oglinzi laterale existente în prezent. Aceste componente salvează vieți în fiecare zi, adesea fără să ne dăm seama de importanța lor. Ar fi de dorit ca șoferii să le folosească mai des și mai eficient, mai ales în România, unde mulți conducători auto sunt prea preocupați de telefoanele lor pentru a acorda atenție suficientă conducției.

Suport clienti Luni - Vineri : 9:00-17:00

0722100818 0729953881 vanzari@autoscan.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!